Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024

Μια κυριολεκτικά απίστευτη ιστορία διαπλοκής που δείχνει πως λειτουργούν τα βρώμικα κυκλώματα των σκουπιδιών.

 

 


Πως μια μικρή εταιρεία  που δεν  είχε καν ιδιόκτητο οικόπεδο και της παραχωρήθηκε παράνομα δημόσια έκταση  από το δήμο Φυλής  , έφτασε να γίνει  leader της αγοράς των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (KΔAY) ;

Σήμερα η «WATT Recycling» θεωρείται leader της αγοράς των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (KΔAY)   έχει αγοραστεί από την τσιμεντοβιομηχανία  ΗΡΑΚΛΗΣ  και μέσω της θυγατρικής του «Geocycle»,  συμμετέχει  με την κοινοπραξία WATT – Intrakat στη διεκδίκηση μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων σε δύο  διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, της Δυτικής Θεσσαλονίκης και του Σχιστού στον Πειραιά.

Η «WATT Recycling» παρέχει εναλλακτικά καύσιμα στην τσιμεντοβιομηχανία στον Βόλο .

Η  μητρική WATT παραμένει στα χέρια του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της WATT κ. Θανάση Κατρή και διατηρεί τον τομέα της διαχείρισης αποβλήτων, όπως τη νέα μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Θήβα σε κοινοπραξία με την Intrakat .

Ο Θ. Κατρής  ήταν διευθύνον σύμβουλος στον όμιλο Μπόμπολα και όταν τα έσπασαν πήρε ως "αποζημίωση"  την εταιρεία ΕΠΑΝΑ η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε WATT.

Πως έφτασε όμως μια μικρή εταιρεία να γίνει μεγάλος παίχτης στη διαχείριση των απορριμμάτων;

Με τον κλασικό Ελληνικό τρόπο..  Βρέθηκαν κάποιοι πρόθυμοι δημοτικοί άρχοντες όλως τυχαίως  στο δήμο Φυλής , στον ΕΔΣΝΑ και στο Περιφερειακό συμβούλιο Αττικής  που παραχώρησαν δημόσιο χώρο στον κ. Κατρή και του εξασφάλισαν άδεια λειτουργίας .

 

Πριν από 23 χρόνια στις  17/9/2001 , το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής, με την απόφασή του 48442/2001 εγκρίνει την κατασκευή ΚΔΑΥ/ΜΔΑΥ (κέντρου/μονάδας διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών), δυναμικότητας 75.000 τόνων/έτος, στη Δυτική Αττική, χωροθετημένου εντός ΟΕΔΑ (ολοκληρωμένης εγκατάστασης διαχείρισης αποβλήτων).

2/7/2003

Με το ν. 3164/2003 (ΦΕΚ Α 176) καθορίζονται τα όρια των ΟΕΔΑ της Αττικής. Ανάμεσά τους και της κεντρικής ΟΕΔΑ, αυτής στη θέση «Σκαλιστήρι» της Φυλής. Στην έκταση της ΟΕΔΑ περιλαμβάνονται δημοτικές εκτάσεις, αλλά και ιδιοκτησίες ιδιωτών. Στις εκτάσεις αυτές επιτρέπονται αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται κατεπείγουσες και μείζονος σημασίας.

2003

Η εταιρεία ΕΠΑΝΑ ΑΕ (σημερινή WATT)  προγραμματίζει την κατασκευή και λειτουργία ΜΔΑΥ στο χώρο της ΟΕΔΑ και σε τμήμα της που αποτελεί δημοτική έκταση (προφανώς, έχει λάβει κάποιες διαβεβαιώσεις ότι μπορεί να το κάνει). Με την απόφασή του 11/2003 ο δήμος Φυλής επιτρέπει στην ΕΠΑΝΑ ΑΕ, να υλοποιήσει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, σε δημοτική έκταση 10 στρεμμάτων.

3/12/2003

Εκδίδεται η KYA (α.π. ΕΥΠΕ 135831/3-12-2003) για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου: «Κατασκευή, λειτουργία και αποκατάσταση 2ου ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, στη θέση Σκαλιστήρι του δήμου Φυλής», με ισχύ μέχρι 31/12/2008.

2004

Με την απόφαση 95/2004, το μεγαλύτερο μέρος των δημοτικών εκτάσεων της ΟΕΔΑ Φυλής (500 στρέμματα) παραχωρείται από το δήμο Φυλής στον ΕΣΔΚΝΑ (ενιαίο σύνδεσμο δήμων και κοινοτήτων νομού Αττικής), για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Μια πολύ μικρότερη έκταση (λίγες δεκάδες στρέμματα), η οποία προβλέπονταν να παραχωρηθεί μελλοντικά στον ΕΣΔΚΝΑ, έμεινε στην κυριότητα, νομή και κατοχή του δήμου Φυλής, με σκοπό να κάνει ο ίδιος χρήση της έκτασης για παρεμφερείς δραστηριότητές του. Αντί γι αυτό, όμως, επέλεξε να την εκμισθώσει (όλη ή μέρος της) στην ΕΠΑΝΑ ΑΕ.

 Σχετικά, με το ακριβές μέγεθος αυτής της έκτασης δεν υπάρχουν στοιχεία. Φαίνεται, ωστόσο, ότι στην ΕΠΑΝΑ ΑΕ (τώρα WATT ΑΕ) έχουν παραχωρηθεί 28 και όχι 10 στρέμματα, όπως έλεγε η αρχική απόφαση. Επίσης, δεν είναι γνωστό το συμφωνημένο τίμημα της εκμίσθωσης και αν αυτό έχει εισπραχθεί από το δήμο Φυλής.

4/10/2004

Η ΕΠΑΝΑ ΑΕ, αφού εξασφάλισε την έκταση από το δήμο Φυλής, υποβάλλει αίτημα στον ΕΣΔΚΝΑ, με το οποίο ζητά τη συνδρομή του, «ως δικαιούχο διαχείρισης της ΟΕΔΑ Φυλής», για την «απαλλαγή από τη διαδικασία της προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης (ΠΠΕΑ) της Μονάδας διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών (ΜΔΑΥ) που θα κατασκευάσει στην ΟΕΔΑ Φυλής».

Την ίδια μέρα, η ΕΕ του ΕΣΔΚΝΑ συζητά το θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης σαν κατεπείγον και εκδίδει την απόφαση 691/2004, με την οποία:

·       Συνηγορεί στην υλοποίηση της εγκατάστασης της ΕΠΑΝΑ ΑΕ, με τους όρους: η εποπτεία για το σχεδιασμό - υλοποίηση και μετέπειτα λειτουργία της ΜΔΑΥ θα γίνει από τον ΕΣΔΚΝΑ και για την εποπτεία αυτή ο ΕΣΔΚΝΑ θα λαμβάνει το 3% των ακαθάριστων εσόδων της συγκεκριμένης δραστηριότητας

·       Αναλαμβάνει την υποχρέωση να υποβάλλει αίτημα για έκδοση θετικής γνωμοδότησης για έκδοση ΠΠΕΑ ή για απαλλαγή από τη διαδικασία αυτή.

·       Συντάσσει σχέδιο σύμβασης με την ΕΠΑΝΑ ΑΕ.

7/4/2006

Εκδίδεται η KYA (α.π. ΕΥΠΕ οικ. 10298/7-4-2006) για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων για την εξειδίκευση έργων β΄ φάσης 2ου ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, στη θέση «Σκαλιστήρι» του δήμου Φυλής, με ισχύ μέχρι 31/12/2008. Δεν υπάρχει αναφορά στη ΜΔΑΥ.

6/12/2006

Εκδίδεται η KYA (α.π. ΕΥΠΕ οικ. 109952/6-12-2006) για την τροποποίηση της ΚΥΑ Α.Π. 135831/3-12/2003 Έγκριση περιβαλλοντικών όρων του έργου: «Κατασκευή, λειτουργία και αποκατάσταση 2ου ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, στη θέση “Σκαλιστήρι” του δήμου Φυλής», προκειμένου να κατασκευαστεί και λειτουργήσει Μονάδα Διαλογής και Ανάκτησης Υλικών, με ισχύ μέχρι 31/12/2008. Με τον τρόπο αυτό, η ΕΠΑΝΑ ΑΕ αποκτά περιβαλλοντική αδειοδότηση για τη δραστηριότητα της ΜΔΑΥ, όχι σαν αυτόνομη δραστηριότητα, αλλά σαν τμήμα της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΧΥΤΑ, που έχει εκδοθεί για λογαριασμό του ΕΣΔΚΝΑ..

 Θωμάς του Εμμανουήλ Μπιζάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου