Το ίδιο
ακριβώς (όπως αποκάλυψε με εκτενές την περίοδο εκείνη ρεπορτάζ ο ΣΚΑΪ,
κινητοποιώντας τους αρμοδίους) είχε συμβεί και τον Σεπτέμβριο του 2014.
Τότε η παρέμβαση της Πολιτείας ήταν άμεση κι εντός τεσσάρων ημερών τα απόβλητα είχαν περισυλλεγεί, παραπέμποντας ταυτοχρόνως την υπόθεση στην αρμόδια εισαγγελέα.
Λόγω, μάλιστα, της σοβαρότητας του θέματος, «τα τηλέφωνα πήραν φωτιά». Ενημερώθηκε αμέσως ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης, (που εκείνη την στιγμή ήταν σε συνάντηση με τον πρέσβη του Αζερμπαϊτζάν), δίδοντας εντολή να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Δώστε, είπε, προτεραιότητα στην μη επέκταση της ρύπανσης και συνεργαστείτε με το αρμόδιο Τμήμα της ΕΛ.ΑΣ., ώστε να εντοπιστεί ο διακινητής του λαθραίου πετρελαίου, αλλά και ο μεταφορέας των αποβλήτων.
Στο πλαίσιο αυτό ζητήθηκε η συνδρομή της Αττικής Οδού, μήπως μέσω των καμερών διαχείρισης της κυκλοφορίας κατορθώσουν να εντοπίσουν το φορτηγό που μετέφερε τα επικίνδυνα απόβλητα, γιατί (όπως και τώρα) το σημείο όπου εντοπίστηκαν είναι πολύ κοντά στην έξοδο προς Κορωπί.
Τότε οι επιθεωρητές περιβάλλοντος έπιασαν αμέσως δουλειά. Φόρεσαν την ειδική προστατευτική στολή που καλύπτει το σύνολο του σώματος και του προσώπου με μάσκα για τις αναθυμιάσεις και άρχισαν να παίρνουν δείγματα.
Η πρώτη εκτίμηση ήταν και η τελική: όξινη πίσσα. Άκρως επικίνδυνο τοξικό απόβλητο, υπόλειμμα ναυτικού πετρελαίου που υπέστη επεξεργασία, ώστε να «πέσει» στην αγορά ως λαθραίο ντίζελ θέρμανσης
Ενδεικτικό της επικινδυνότητας των συγκεκριμένων αποβλήτων είναι το γεγονός ότι βλέπαμε (γιατί είμαστε παρόντες) τα χαλίκια που είχαν καλυφθεί από την όξινη πίσσα, να λιώνουν, κυριολεκτικώς.
Και τότε, όπως και σήμερα, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, δεν είχε πιστώσεις. Έτσι πήρε το θέμα «το πήρε επάνω του», ο τότε υπουργός Περιβάλλοντος, που άρχισε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να εξασφαλίσει τα χρήματα που απαιτούνται για την αποκομιδή των αποβλήτων και την διαχείρισή τους, που δεν είναι άλλη από την καταστροφή τους σε ειδικές εγκαταστάσεις στην Σουηδία.
Και οι προσπάθειες Μανιάτη, απέδωσαν. Μέσω χορηγίας των ΕΛΠΕ, βρέθηκε το αναγκαίο κονδύλι και ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες αποκομιδής των αποβλήτων και καθαρισμού της περιοχής. «Σηκώθηκε» το χώμα που είχε εμποτιστεί από την όξινη πίσσα σε βάθος τουλάχιστον πενήντα εκατοστών, έως του σημείου που «βγήκε» καθαρό χώμα.
Καταλήγοντας, να ενημερώσουμε τους αρμοδίους ότι (κατά τις πληροφορίες μας) τα ΕΛΠΕ (που είναι μέτοχος κατά 50% του αγωγού μεταφοράς καυσίμων επί του οποίου βρέθηκαν τα απόβλητα) προτίθενται να καλύψουν και πάλι το κόστος για την αποκομιδή των αποβλήτων που, επί μία εβδομάδα τώρα, βρίσκονται εγκαταλελειμμένα στην περιοχή.
http://www.sport-fm.gr/article/limni-epikindunis-oksinis-pissas-se-paradromo-tis-attikis-odou/3369457
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου