«Εδώ και τρία χρόνια γίνονται πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ στην
Περιφέρεια» υπογραμμίζουν κύκλοι της Περιφερειακής Αρχής, αποδίδοντας
στον τέως Περιφερειάρχη, Γιάννη Σγουρό, προσπάθεια αντιστροφής της
πραγματικότητας με «συνειδητά ψεύδη και διαστρεβλώσεις για να απαξιώσει
το υπό εξέλιξη έργο».
Αφορμή της αντεπίθεσης στάθηκε η παρουσίαση της «Μαύρης Βίβλου» που συνέταξε ο Γιάννης Σγουρός, σχετικά με τα πεπραγμένα της τριετούς θητείας (2014-2017) της Ρένας Δούρου και της παράταξής της, «Δύναμη Ζωής», στην Περιφέρεια Αττικής:
Για τα 10 σημεία της «Μαύρης Βίβλου», στον αντίλογο της Ρένας Δούρου σημειώνεται ότι «απλά αποδεικνύουν, είτε τα μαύρα μεσάνυχτα, είτε τη μαύρη προπαγάνδα» του τέως Περιφερειάρχη.
Ειδικότερα, σε κάθε μομφή, οι απαντήσεις έχουν ως εξής:
1. Για την κατηγορία ότι μειώθηκε η απορροφητικότητα των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και πως η Περιφέρεια Αττικής ήταν τρίτη από το τέλος στην απορρόφηση του ΠΕΠ ανάμεσα στις Περιφέρειες της χώρας:
Το ΠΕΠ Αττικής 07-13 έκλεισε χωρίς καμία απώλεια πόρων, με απορρόφηση 111,4% (https://2007-2013.espa.gr/el/Documents/Poreia_Ylopoihshs_ESPA/SEP2016/160930_Proodos_Ylop_Ep13_Attiki.pdf). Το ΠΕΠ Αττικής 2014-2020, σύμφωνα με στοιχεία του Αυγούστου 2017, εμφανίζει απορρόφηση άνω του 12%, όταν την ίδια χρονική περίοδο το ΠΕΠ Αττικής της περιόδου 2007-2013, εμφάνιζε ρυθμούς απορρόφησης κάτω του 5%.
2. Περί μείωσης της απορρόφησης ίδιων πόρων κατά 25% σε σύγκριση με την περίοδο 2011-2014:
Η νέα Διοίκηση παρέλαβε ένα αναιμικό Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων και ενέταξε σ? αυτό πάνω από 750, τα οποία μπήκαν σε τροχιά ωρίμανσης και υλοποίησης κατά 30% μεγαλύτερης (το 2017) της αντίστοιχης περιόδου του τέως Περιφερειάρχη.
3. Περί υπερδέσμευσης πόρων ύψους 2 δισεκ. ευρώ για έργα, χωρίς να υπάρχουν τα αντίστοιχα έσοδα:
Το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων επιτελεί κοινωνικό έργο, αντιμετωπίζοντας χρόνια προβλήματα των πολιτών της Αττικής. Τα 2 δισ. στοχεύουν να καλύψουν ανάγκες της κοινωνίας. Ωστόσο δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς οι πόροι της Περιφέρειας είναι επαρκείς σε βάθος πενταετίας, δεδομένου ότι παράγει ετησίως 40 εκατομμύρια καθαρό αποτέλεσμα, ενώ μέρος του προγράμματος ύψους περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
4. Περί κομματοκρατίας:
«Δεν μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου».
5. Περί δήθεν οικειοποίησης και εξαφάνισης του έργου της προηγούμενης Διοίκησης:
Προφανώς κρίνει εξ ιδίων. Καθώς ουδέποτε ενημέρωσε την νεοεκλεγείσα τότε, περιφερειάρχη για τα ζητήματα και τις εκκρεμότητες της Περιφέρειας. Ούτε παρέδωσε ποτέ, όταν η νέα τότε, διοίκηση βρέθηκε σε άδεια γραφεία.
6. Περί εφαρμογής του Μνημονίου:
Η Ρένα Δούρου ουδέποτε αποδέχθηκε την πρόσκληση που της απέστειλε ο τότε υφυπουργός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης της Γερμανίας, Χανς Γιόακιμ Φούχτελ, ουδέποτε αποδέχθηκε την πολιτική που θέλει την Τοπική Αυτοδιοίκηση ιμάντα της κεντρικής εξουσίας. (http://newpost.gr/parapolitika/174683/o-fouxtel-o-sgoyros-kai-oi-tsipoures).
7. Περί διαχείρισης των απορριμμάτων:
Η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής άλλαξε το νομικό πλαίσιο, όπως θα όφειλε να είχε κάνει η προηγούμενη διοίκηση. Πλέον διαθέτει νέο σχεδιασμό διαχείρισης αποβλήτων εναρμονισμένο με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία. Η ακύρωση των σχεδιασμών των φαραωνικών εγκαταστάσεων του τέως περιφερειάρχη, ήταν μονόδρομος, καθώς στηριζόταν σε λογικές εγγυημένων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Λογικές που θα απέκλειαν την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Πλέον, σε συνεργασία με τους δήμους, προχωρά η νέα, οικονομικά και οικολογικά δίκαιη και βιώσιμη πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων, βάζοντας τις βάσεις για να μπει τέλος στο μοντέλο του μοναδικού χώρου διάθεσης (ΧΥΤΑ Φυλής).
8. Για την παρουσία-συμβολή της Περιφέρειας Αττικής σε έκτακτες καταστάσεις (πυρκαγιές, ρύπανση Σαρωνικού):
Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής έδωσαν από την πρώτη στιγμή το παρών, όπου χρειάστηκε, συνδράμοντας την Πυροσβεστική, ενίοτε και υπερβαίνοντας το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, κηρύσσοντας, όπου απαιτήθηκε, τους δήμους (π.χ. Κυθήρων) σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Το ίδιο έπραξαν με συνέπεια και στην περίπτωση της ρύπανσης του Σαρωνικού. «Η Περιφερειάρχης συντόνιζε όλες τις ενέργειες, δεν βρισκόταν σε διακοπές στη Σκύρο όπως η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με την οποία ταυτίζεται πλήρως για μικροκομματικούς λόγους, ο κατά δήλωσή του «ανεξάρτητος» αυτοδιοικητικός».
9. Περί νέου κτιρίου:
Είναι πρόκληση να μιλάει για real estate όταν δέσμευσε τη νέα Διοίκηση με την παράταση του συμβολαίου του κτιρίου της Συγγρού 80, το καλοκαίρι του 2014, και όταν επί των ημερών του το κόστος των ενοικίων έφθασε τα 10 εκατομμύρια τον χρόνο! Το θέμα, που συνειδητά αποκρύπτει ο τέως Περιφερειάρχης, είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών και το κόστος των ενοικίων. Ο ίδιος καταγγέλλει μια καθόλα νόμιμη διαδικασία, όταν ήταν εκείνος που επιδίωξε την αγορά κτιρίου ιδιοκτησίας Γαβαλά στην Κάντζα, χωρίς διαγωνισμό!.
Τα δεδομένα σήμερα έχουν ως εξής: η Περιφέρεια Αττικής πληρώνει 8 εκατομμύρια τον χρόνο σε ενοίκια - με αποτέλεσμα οι πολίτες να πληρώνουν ακριβά την έλλειψη πολιτικής αγοράς κτιρίων αντί ενοικίασης. Σε ό,τι αφορά το νέο κτίριο που θα στεγάσει τις επιτελικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, τηρούνται πλήρως όλες οι διαδικασίες που επιβάλλει η νομιμότητα και αυτό πληροί σειρά προϋποθέσεων για άριστες εργασιακές συνθήκες.
Του δε ανοικτού διαγωνισμού, είχε προηγηθεί ενδελεχής έρευνα (με σχετική αλληλογραφία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς) για αγορά δημοσίου κτιρίου, η οποία κατέληξε στη διαπίστωση ότι το ευρύτερο Δημόσιο δεν διαθέτει κτίριο κατάλληλο Σε ό,τι αφορά τα περί πώλησης σε τιμή άνω της αντικειμενικής αξίας, είναι γνωστό στους πάντες ότι στη Δυτική Αθήνα οι αντικειμενικές αξίες είναι πολύ χαμηλότερες από τις εμπορικές.
10. Περί της διανομής κοινωνικής βοήθειας από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους:
Η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο τέως Περιφερειάρχης στηρίζονται σε στοιχεία της 31/5/2017, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα.
Από τα πλέον πρόσφατα σχετικά διαθέσιμα στοιχεία, προκύπτει ότι στην Κοινωνική Σύμπραξη της Π.Ε. Νοτίου Τομέα, όχι μόνο δεν υπάρχει μείωση των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά από την εφαρμογή του ΚΕΑ, αλλά υπερκάλυψη του αριθμού των δικαιούχων κατά 8% (πριν το ΚΕΑ οι δικαιούχοι ΤΕΒΑ ήταν 4.163, ενώ μετά το ΚΕΑ και μέχρι σήμερα, είναι 4.531). Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Κοινωνικής Σύμπραξης Π.Ε. Πειραιώς & Νήσων (υπερκάλυψη δικαιούχων κατά 1%). Σύμφωνα δε, με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, και στις υπόλοιπες Κοινωνικές Συμπράξεις διαφαίνεται έντονα μία ανοδική τάση στον αριθμό των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά την εφαρμογή του ΚΕΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου