Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2020

Η απάντηση του υπουργείου περιβάλλοντος & ενέργειας (ΥΠΕΝ) στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Β2 δυτικου τομέα Αθηνων για τον ΧΥΤΑ Φυλής

ΣΧΟΛΙΟ: Στις 13/11/19 οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Β2 Δυτικου Τομέα Αθηνών Βίτσας Δημήτρης, Δραγασάκης Γιάννης , Καφαντάρη Χαρούλα και Παπαχριστόπουλος Θανάσης κατέθεσαν αναφορά με θέμα τον ΧΥΤΑ Φυλής με αφορμή την ανακοίνωση των 7 Δημάρχων της Δυτικής Αθήνας με την οποία διαμαρτύρονταν  για την περαιτέρω υποβάθμιση της Δυτικής Αθήνας . Οι 7 δήμαρχοι διαμαρτυρόταν γιατί με την γνωστή απόφαση του ΕΔΣΝΑ της 1η Αυγούστου 2019 επεκτείνεται η χωματερή της Φυλής και ζητούσαν την ανάκλησή της. 

Η ανακοίνωση των 7 δημάρχων ΕΔΩ
Από την απάντηση προκύπτει πως ο ΕΔΣΝΑ κατέθεσε  φάκελο τροποποίησης του ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, αλλά η προτεινόμενη τροποποίηση συνίσταται σε αύξηση της χωρητικότητας του χώρου της Α΄ Φάσης κατά 685.000 m3, έναντι συνολικής χωρητικότητας του ΧΥΤΑ 31.500.000 m3. ( Δηλαδή μόνο για το πανωσήκωμα.) Σε ότι αφορά την απόφαση για την νέα χωματερή , ο ΕΔΣΝΑ δεν έχει καταθέσει ακόμα φάκελο τροποποίησης του ΧΥΤΑ !  
Σε ότι αφορά το ΕΜΑΚ , το ΥΠΕΝ  φαίνεται να εξετάζει το αίτημα που υποβλήθηκε από την περίοδο της κ. Δούρου  στις 15-11-2018 συνοδευόμενο   από   σχετική   Μελέτη   Περιβαλλοντικών   Επιπτώσεων.   Η   τροποποίηση αυτή περιλαμβάνει την  αύξηση της δυναμικότητάς του από 350.000 tn/έτος αποβλήτων σε 450.000 tn/έτος, εκ των οποίων τα 100.000 tn/έτος θα είναι προδιαλεγμένα απόβλητα. Δηλαδή ακόμα δεν έχει κατατεθεί η νέα πρόταση του ΕΔΣΝΑ για την λεγόμενη μετατροπή του ΕΜΑΚ σε "πράσινο εργοστάσιο" που θα επεξεργάζεται 200.000 προδιαλεγμένα βιοαπόβλητα. 

Θ.Ε.Μ 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δημοσιεύουμε ολόκληρη την απάντηση του ΥΠΕΝ να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα :

Απαντώντας στην Αναφορά του θέματος, διευκρινίζεται καταρχάς ότι οι αρμοδιότητες της
Υπηρεσίας μας σχετικά με έργα διαχείρισης αποβλήτων αφορούν την τήρηση των διαδικασιών
περιβαλλοντικής αδειοδότησης για όσα εξ αυτών κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α1 του

άρθρου 1 του Ν.4014/2011 (ΦΕΚ 209Α). Η εν λόγω διαδικασία τηρείται κατόπιν υποβολής
σχετικού  αιτήματος  από  το  φορέα  του  προτεινόμενου  έργου  διαχείρισης  αποβλήτων,
συνοδευόμενου από την αντίστοιχη Μελέτη Περιβάλλοντος που εκπονείται με ευθύνη του ως
άνω φορέα. 
Στο πλαίσιο των ως άνω αρμοδιοτήτων, η Υπηρεσίας μας σας γνωρίζει τα ακόλουθα όσον αφορά τα ζητήματα που τίθενται στη διαβιβασθείσα με την Αναφορά «Ανακοίνωση Δημάρχων Δυτικής Αττικής»: 
1.         Η Υπηρεσία μας δεν είναι αρμόδια για την ανάκληση οποιασδήποτε πράξης του ΕΔΣΝΑ, και συνακόλουθα  και  της  υπ’  αριθ. 248/2019  Απόφασης  της  Εκτελεστικής  Επιτροπής  του, δεδομένου ότι δεν ασκεί διοίκηση επ’ αυτού, ούτε είναι αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας ή σκοπιμότητας των πράξεων του. 
Όσον αφορά την αναφερόμενη στην Ανακοίνωση των Δημάρχων επέκταση του ΧΥΤΑ Δυτικής
Αττικής (Φυλής),  προκειμένου  να  αυξηθεί  η  χωρητικότητά  του  κατά 4.000.000  m3,  σας
γνωρίζουμε ότι επί του παρόντος δεν έχει υποβληθεί στην Υπηρεσία μας σχετικό αίτημα του
ΕΔΣΝΑ.
 Ο τελευταίος υπέβαλε μεν στις 3-10-2019 δια του Ηλεκτρονικού Περιβαλλοντικού
Μητρώου (ΗΠΜ) Φάκελο Τροποποίησης του ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, αλλά η προτεινόμενη
τροποποίηση συνίσταται σε αύξηση της χωρητικότητας του χώρου της Α΄ Φάσης κατά 685.000
m3, έναντι συνολικής χωρητικότητας του ΧΥΤΑ 31.500.000 m3. Η υπόθεση ευρίσκεται στο στάδιο
της γνωμοδότησης των συναρμόδιων Υπηρεσιών επί της προτεινόμενης τροποποίησης.Σε περίπτωση που υποβληθεί Μελέτη Περιβάλλοντος που περιλαμβάνει πρόσθετη αύξηση της
χωρητικότητας του εν λόγω ΧΥΤΑ, η Υπηρεσία μας θα τηρήσει τις προβλεπόμενες από το
νομοθετικό πλαίσιο του Ν.4014/2011 (ΦΕΚ 209Α) διαδικασίες αξιολόγησης, γνωμοδότησης
συναρμοδίων  υπηρεσιών  και  φορέων,  και  δημοσιοποίησης,  και  λαμβάνοντας  υπόψη  τα
συμπεράσματα που θα προκύψουν θα εισηγηθεί προς το αρμόδιο όργανο για την έκδοση της
σχετικής διοικητικής πράξης, με γνώμονα την τήρηση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης. 
2.         Για το ΕΜΑΚ Άνω Λιοσίων εκκρεμεί η διαδικασία ανανέωσης και τροποποίησης της
Απόφασης ΕΠΟ (ΑΕΠΟ) του, κατόπιν αιτήματος του ΕΔΣΝΑ που υποβλήθηκε στις 15-11-2018
συνοδευόμενο   από   σχετική   Μελέτη   Περιβαλλοντικών   Επιπτώσεων.   Η   τροποποίηση
περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο την αναβάθμιση του ΕΜΑΚ, με προσθήκη, αντικατάσταση ή
τροποποίηση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού εντός των υφιστάμενων κτιριακών υποδομών,
και μερική αναδιάρθρωση των διεργασιών, με σκοπό την αποτελεσματικότερη λειτουργία του
και την αύξηση της δυναμικότητάς του από 350.000 tn/έτος αποβλήτων σε 450.000 tn/έτος, εκ
των οποίων τα 100.000 tn/έτος θα είναι προδιαλεγμένα απόβλητα. Η διαδικασία ανανέωσης
και τροποποίησης της ΑΕΠΟ έχει εισέλθει στο στάδιο της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της
δημόσιας διαβούλευσης, μετά το πέρας της οποίας η Υπηρεσία μας θα εισηγηθεί σχετικώς,
κατά τα προαναφερθέντα και για το ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής. 
3.         Όσον αφορά τη χρήση τους λατομείου Μουσαμά για τη χωροθέτηση έργου διαχείρισης αποβλήτων, σας γνωρίζουμε ότι δεν έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα στην Υπηρεσία μας.
 4.        Ο   Αποτεφρωτήρας   Επικίνδυνων   Αποβλήτων   Υγειονομικών   Μονάδων   εντός   της
Ολοκληρωμένης  Εγκατάστασης  Διαχείρισης  Αποβλήτων (ΟΕΔΑ)  Δυτ.  Αττικής,  λειτουργεί
νομίμως από πλευράς περιβαλλοντικής αδειοδότησης, δυνάμει της (7) σχετικής Απόφασης, ενώ
δεν έχει τεθεί υπόψη της Υπηρεσίας μας ουσιώδης λόγος που να επιβάλλει την ανάκληση της
ως άνω Απόφασης. 
5.         Το ζήτημα των αντισταθμιστικών οφελών για τη λειτουργία έργων διαχείρισης αποβλήτων εκφεύγει των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας μας.
6.         Τέλος όσον αφορά το κατά πόσον το ΧΥΤΑ Φυλής είναι «μονόδρομος» για τη διάθεση
αποβλήτων, η Υπηρεσία μας είναι αναρμόδια να αποφανθεί σχετικώς, αφού ο σχεδιασμός, η
υλοποίηση και λειτουργία έργων διαχείρισης αποβλήτων στην Περιφέρεια Αττικής αποτελούν
αρμοδιότητες του ΕΔΣΝΑ αλλά και των Δήμων της (για μικρά τοπικής εμβέλειας έργα), ενώ
όπως προαναφέρθηκε, η αρμοδιότητα της Υπηρεσίας μας περιορίζεται στην περιβαλλοντική
αδειοδότηση των προτεινόμενων από τους αρμόδιους φορείς έργων υποκατηγορίας Α1


 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου