Ο
νόμος Ν. 4555/2018 (ΦΕΚ Α’ 133/19.07.2018) που
ψηφίστηκε τον περασμένο Ιούλιο δίνει
την δυνατότητα διεξαγωγής δημοψηφισμάτων
για σοβαρά θέματα που απασχολούν τις
τοπικές κοινωνίες όπως το οριστικό
κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής.
Στο
κεφάλαιο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ και
ειδικότερα στα άρθρα
133 και 134 που δημοσιεύουμε καθορίζεται
με σαφήνεια ποιο μπορεί να είναι το
αντικείμενο του δημοψηφίσματος καθώς
και το ποιος ή ποιοι μπορούν να πάρουν
την πρωτοβουλία και να αποφασίσουν για
την διεξαγωγή του.
Τώρα
θα πει κανείς γιατί χρειάζεται ένα
δημοψήφισμα για το οριστικό κλείσιμο
του ΧΥΤΑ στον Δήμο Φυλής αφού είναι
αυτονόητο πως οι κάτοικοι της περιοχής
θέλουν να απαλλαγούν οριστικά από αυτόν
τον βραχνά.
Το
δημοψήφισμα χρειάζεται για να δεσμεύσει
το δημοτικό συμβούλιο και την διοίκηση
του δήμου προκειμένου να μην δεχτεί εκ
νέου επέκταση του ΧΥΤΑ στην Γ Φάση όπως
είχε γίνει το 1991 επί δημαρχίας Παπαδήμα
και το 2004 επί δημαρχίας Μπουραίμη .
Ειδικά
στον δήμο Φυλής όπου οι πολιτικές
κωλοτούμπες για το ζήτημα της χωματερής
είναι το πλέον σύνηθες φαινόμενο - από
όλες τις δημοτικές αρχές διαχρονικά -
, ίσως το δημοψήφισμα για το οριστικό
κλείσιμο του ΧΥΤΑ να είναι μια πολύ καλή
λύση.
1. Δημοτικό ή
περιφερειακό δημοψήφισμα μπορεί να
προκηρύσσεται για κάθε θέμα, εκτός από
ζητήματα σχετικά με την εθνική ασφάλεια,
την εξωτερική πολιτική, τη μεταναστευτική
πολιτική, την ερμηνεία και εφαρμογή
διεθνών συνθηκών, ατομικά και κοινωνικά
δικαιώματα, την ελευθερία της θρησκευτικής
συνείδησης και λατρείας ή τη θεσμική
οργάνωση όλων των γνωστών θρησκειών.
Επίσης δημοψήφισμα δεν προκηρύσσεται
για θέματα δημοσιονομικής διαχείρισης
του οικείου Ο.Τ.Α., επιβολής τελών,
ανακαθορισμού του αριθμού και των
ορίων των δήμων, των κοινοτήτων, των
περιφερειών και των περιφερειακών
ενοτήτων της χώρας.
2.
Ο χαρακτήρας του δημοψηφίσματος ως
αποφασιστικού ή συμβουλευτικού
καθορίζεται στην απόφαση προκήρυξής
του. Όταν το αντικείμενο του δημοψηφίσματος
δεν ανάγεται στην αποφασιστική αρμοδιότητα
του οικείου δήμου ή της οικείας
περιφέρειας, έχει υποχρεωτικά συμβουλευτικό
χαρακτήρα.
1. Δημοτικό ή
περιφερειακό δημοψήφισμα διεξάγεται:
α) μετά από
απόφαση του οικείου δημοτικού ή
περιφερειακού συμβουλίου, που λαμβάνεται
με την πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3)
του συνόλου των μελών του ή
β) μετά από
αίτηση εγγεγραμμένων εκλογέων του
οικείου δήμου ή περιφέρειας, ο αριθμός
των οποίων δεν μπορεί να είναι μικρότερος
του δέκα τοις εκατό (10%) του συνολικού
αριθμού των εγγεγραμμένων εκλογέων.
2. Όταν η
πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή του
δημοψηφίσματος ανήκει στους εκλογείς
του οικείου δήμου ή της οικείας
περιφέρειας, σύμφωνα με την περίπτωση
β΄ της προηγούμενης παραγράφου, το
αίτημα των ενδιαφερομένων υποβάλλεται
στον πρόεδρο του δημοτικού ή του
περιφερειακού συμβουλίου, αντίστοιχα,
ο οποίος οφείλει να εισαγάγει το θέμα
προς συζήτηση και ψήφιση στο οικείο
συμβούλιο μέσα σε ένα (1) μήνα από την
υποβολή του. Στην περίπτωση αυτή και
εφόσον συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις,
το συμβούλιο εγκρίνει, με απλή πλειοψηφία,
την προκήρυξη του δημοψηφίσματος και
αποφασίζει για τα θέματα των παραγράφων
1 και 2 του άρθρου 136.
3. Η μη εισαγωγή
προς συζήτηση και ψήφιση του αιτήματος
δημοψηφίσματος από τον πρόεδρο του
οικείου δημοτικού ή περιφερειακού
συμβουλίου συνιστά σοβαρό πειθαρχικό
αδίκημα.
ολόκληρος ο νόμος
εδώ:
https://www.forin.gr/laws/law/3680/n-4555-2018#!/?article=31645,31647,31644,31646,31650
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου