Η
|
μέθοδος «στρίβειν δια
του αρραβώνος» είναι κλασική ατάκα και μέθοδος από
την παλιά ταινία «ο ατσίδας». Αποτελεί ελιγμό με στόχο την ελαχιστοποίηση των
αντιδράσεων, επειδή δεν εφαρμόζεται μια σημαντική συμφωνία (γάμος), με την
υλοποίηση μιας δευτερεύουσας υπόσχεσης (αρραβώνας). Στόχος είναι η αποφυγή της
σημαντικής συμφωνίας.
Σ
|
το
Δημοτικό Συμβούλιο της 27ης
Ιούλη 2016, ο κ. Δήμαρχος, που δεν είναι μόνο «ο ατσίδας», αλλά κι ο
υβριστής, προκειμένου να κρύψει τις πραγματικές του προθέσεις και να
διασκευάσει τις θετικές εντυπώσεις των συνδημοτών μας, για την μεγάλη συγκέντρωση
κατά της χωματερής (13 Ιούλη 2016), επέλεξε τη μέθοδο «στρίβειν δια
του αρραβώνος». Βασικός στόχος του είναι να
αποφύγει την αρχική συμφωνία (οριστικό κλείσιμο της χωματερής). Έκανε, λοιπόν,
ελιγμό, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αντιδράσεων (της τοπικής
κοινωνίας), λόγω καθυστέρησης μιας συμφωνίας (διατήρησητης χωματερής κατά τα
πρότυπα του πάρκου Hiriya του
Τελ Αβίβ), μέσω υλοποίησης μιας δευτερεύουσας υπόσχεσης (θα διαχειρίζεται τα
σκουπίδια μόνος του ο Δήμος). Στο διάστημα αυτό προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την
κατάσταση προς όφελός του.
Έτσι, ελίχθηκε, βρίζοντας και προσβάλλοντας τους
δημότες, που αγωνιούν και παλεύουν για τον τόπο τους. Έφερε εκτός ημερήσιας
διάταξης, ένα δήθεν «σχέδιο απόφασης» για ανάπλαση της χωματερής, κατά τα
πρότυπα του πάρκου Hiriya του Τελ Αβίβ, όταν γνωρίζει πολύ καλά, ότι εκ του
νόμου τη διαχείριση και την ανάπλαση της χωματερής την έχει ο ΕΔΣΝΑ, του οποίου
είναι μέλος στην Εκτελεστική Επιτροπή και έχει ψηφίσει και τους δύο αναθεωρημένους
Περιφερειακούς Σχεδιασμούς, τους ΠΕΣΔΑ.
Τι
πέτυχε, τι επέδειξε, τι αποκάλυψε και τι τελικά επιδιώκει ο κ. Δήμαρχος;
1.
Πέτυχε να συσπειρώσει για πρώτη φορά την
αντιπολίτευση, η οποία με υπογραφές 10 Δημοτικών Συμβούλων, ζητά την σύγκληση
του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου να συζητηθεί: «η αναθεώρηση του ΠΕΣΔΑ, οι συνέπειες και οι τρόποι παρέμβασης από την
λειτουργία του ΧΥΤΑ Φυλής».
2.
Επέδειξε έλλειψη ήθους και σεβασμού προς το ρόλο του,
αλλά και προς όλους τους πολίτες που εκπροσωπεί, αφού όπως δήλωσε, γράφει στα
γεννητικά του όργανα όλους όσοι συμμετείχαν στην μεγάλη εκδήλωση κατά της
χωματερής στις 13 Ιούλη 2016. Αλλά αυτή η συμπεριφορά δείχνει και άγχος,
ανησυχία κι ίσως και πανικό!...
3.
Αποκάλυψε τους δημοτικούς συμβούλους που ενώ
ψηφίστηκαν με άλλες δημοτικές παρατάξεις, συμπορεύονται μαζί του, είτε φανερά,
είτε απουσιάζοντας με νόημα.
4.
Αποκάλυψε τη συμπόρευσή του με τον εκπρόσωπο της
δεξιάς παράταξης και πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Πατούλη, με τον οποίο προωθεί την θέση
ότι την αποκλειστική ευθύνη για την
διαχείριση των απορριμμάτων την έχουν οι Δήμοι και όχι ο ΕΔΣΝΑ και ότι δεν
χρειάζεται να γίνει επιδημιολογική μελέτη, επειδή όπως ισχυρίζονται, είναι
αυτονόητο ότι η διαιώνιση της σημερινής κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους για την
υγεία των κατοίκων και επομένως δεν θα χρησιμεύσει(!!!). Δηλαδή
συνομολογούν ότι, ενώ γνωρίζουν τις συνέπειες για την υγεία και το περιβάλλον
από την λειτουργία της χωματερής, δεν θέλουν να γίνει επιδημιολογική μελέτη,
επειδή φοβούνται πιθανό καταλογισμό ευθυνών.
5.
Επιδιώκει να διαχειρίζεται ανεξέλεγκτα τα
αντισταθμιστικά, τα οποία μόνο σε αποκατάσταση της περιοχής και του
περιβάλλοντος δεν πάνε. Φυσικά, αποτελεί ταμπού μια δημόσια συζήτηση για το πού καταλήγουν και πού κατέληξαν τα
αντισταθμιστικά πολλών δεκαετιών. Σε μια τέτοια συζήτηση θα έρχονταν στην πολύ
δύσκολη θέση να απαντήσει στα ερωτήματα: Πού διέθεσε τα αντισταθμιστικά των
ετών που διοίκησε το Δήμο; Πού θα διαθέσει αυτά που έχει λάβει έως σήμερα, αυτά
τα 24.000.000€, που διαφημίζει ότι έχει
σήμερα;
Δ
|
εν
μας λέει όμως ο κ. Δήμαρχος ότι ο Ειδικός Διαβαθμιδικός
Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) συστάθηκε με την με αρ.52546/16-12-2011 απόφαση
του Υφυπουργού Εσωτερικών, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 211, του Ν.
3852/2010 (Καλλικράτης, περί Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Αττικής)
και αποτελεί διάδοχο της προγενέστερης μορφής του ΕΣΔΚΝΑ. Η διαφορά με τον
προηγούμενο είναι ότι μετατράπηκε σε διαβαθμιδικό, δηλαδή εκπροσωπούνται σε
αυτόν και ο α' και ο β' βαθμός αυτοδιοίκησης. Σκοπός του Συνδέσμου
είναι η προσωρινή αποθήκευση, η επεξεργασία, η μεταφόρτωση, η ανακύκλωση και η
εν γένει αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων, η λειτουργία σχετικών
εγκαταστάσεων, η κατασκευή μονάδων επεξεργασίας και αξιοποίησης, καθώς και η αποκατάσταση υφισταμένων χώρων
εναπόθεσης (ΧΑΔΑ) εντός της χωρικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής. Με
τον Ν. 4042/2012, ΦΕΚ 24/Α/13-2-12 ενσωματώνεται στο Ελληνικό δίκαιο η
Ευρωπαϊκή οδηγία 98/2008 και αλλάζει πλήρως η νομική βάση διαχείρισης
απορριμμάτων και αποδίδει:
·
Την ευθύνη της διαχείρισης των αποβλήτων στον αρχικό
παραγωγό ή κάτοχο (άρθρα 24, 25, 26) δηλαδή στους πολίτες και στους Δήμους
·
Την διαχείριση (άρθρο 29) με βάση την ιεραρχική σειρά:
α)
Πρόληψη, β) Επαναχρησιμοποίηση, γ) Ανακύκλωση, δ) Άλλου είδους ανάκτηση, ε)
Τελική διάθεση.
·
Την συμμετοχή του κοινού (άρθρο 32)
Όλα τα παραπάνω επιβάλουν ενέργειες για υλοποίηση των
παραπάνω αρμοδιοτήτων από τους Δήμους. Οι
ενέργειες αυτές επιβάλλονται με το άρθρο 43, σύμφωνα με το οποίο οι Δήμοι που δεν θα κάνουν προεπεξεργασία
αποβλήτων από 1-1-2014 επιβαρύνονται με
ειδικό τέλος ταφής ανά τόνο αποβλήτων (πρόστιμο), κάτι το οποίο από μόνο
του επιβάλει την υποχρέωση επεξεργασίας αποβλήτων από τους ΟΤΑ. Ενώ
επιβάλλονται κυρώσεις σε Δήμους οι οποίοι χρησιμοποιούν Χ.Α.Δ.Α ή δεν
αποκαθιστούν τον Χ.Α.Δ.Α.
Κοντολογίς,
κύριε Δήμαρχε, αντί να καταθέσεις Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης των απορριμμάτων με
προδιαλογή στην πηγή του 52% εξ αυτών, όπως έχεις ψηφίσει στις δύο αναθεωρήσεις
του ΠΕΣΔΑ, αντί να μας πεις που πάνε τα αντισταθμιστικά, εσύ επιλέγεις την
μέθοδο του «στρίβειν δια
του αρραβώνος» και το βρίσιμο, που τελικά αφορά εσένα τον ίδιο.
«Ουαί
υμίν γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριτές».
Κώστας
Λουμιώτης
Επικεφαλής
της Ριζοσπαστικής Κίνησης Φυλής
Δημοτικός
Σύμβουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου