Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Έκανε προεκλογική με μίζες της Helector ! (πόσες "προεκλογικές" να έχει "καλύψει" ο Μπόμπολας;







Μεταμελημένος για τις πράξεις του εμφανίζεται μέσα από κατάθεση την οποία έδωσε στους ανακριτές στις 25 Μαρτίου 2016 ο τέως δήμαρχος Πάφου Σάββας Βέργας ο οποίος παραδέχεται ευθέως ότι λάμβανε μίζες πέρα από την περίπτωση του ΣΑΠΑ και στην περίπτωση του ΧΥΤΑ Μαραθούντας.Παράλληλα, «καρφώνει» και στενούς, κατά τους ουσιώδεις χρόνους, συνεργάτες του.


Καθαρές δουλειέςΟ Σάββας Βέργας, όπως προκύπτει από την κατάθεσή του, έκανε καθαρές δουλειές. Παραδέχεται ότι η μίζα που έπαιρνε αποτελούσε ποσοστό επί των πληρωμών προς την Helector και μέρος των χρημάτων αυτών χρησιμοποιήθηκαν και για την προεκλογική του εκστρατεία για τις δημοτικές εκλογές του 2011. Όπως αναφέρει στην κατάθεσή του «θυμάμαι ότι το 2011, επειδή είχα και την προεκλογική μου εκστρατεία η οποία ήταν και πάρα πολύ έντονη και πολυέξοδη, ζήτησα από τον Κοκότση και μου έδωσε 20.000 ευρώ μετρητά για την προεκλογική μου εκστρατεία».

Έκανα μοιρασιάΟ Σάββας Βέργας είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για τη μοιρασιά που γινόταν. Πρόκειται βεβαίως, για ισχυρισμούς του οι οποίοι ενδεχομένως να τύχουν πλήρους αμφισβήτησης από τα άτομα τα οποία κατονομάζει στην περίπτωση που αρνηθούν ενοχή κατά την πρώτη παρουσία τους ενώπιον του Κακουργιοδικείου. Στην κατάθεση αναφέρει ότι «μετά από κάποια περίοδο, δεν θυμάμαι ακριβώς, ήρθε στο γραφείο μου ο Ευτύχιος Μαληκκίδης, ο οποίος με ενημέρωσε ότι οι διαπραγματεύσεις πάνε πάρα πολύ καλά και προς το συμφέρον του ΧΥΤΑ και σε κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με το Δημήτρη Γιαννακόπουλο, του είπε ότι η εταιρεία του είναι έτοιμη να προσφέρει χρηματικό ποσό προς ίδιον όφελος μας για να έχουμε καλή συνεργασία και να βγαίνουν και οι πληρωμές προς τον εργολάβο στην ώρα τους και χωρίς καθυστέρηση. Ο Μαληκκίδης με την οικειότητα που απέκτησε μαζί μου λόγω και των γνωστών υποθέσεων του ΣΑΠΑ, μου πρότεινε να ζητήσουμε 5 τοις εκατό επί της κάθε πληρωμής και το ποσό αυτό να μοιράζεται σε εμένα, στον ίδιο και στους εκπροσώπους του υπουργείου Εσωτερικών Στέλιο Παπαδόπουλο και Κ.Π. (σ.σ. η αναφορά στα αρχικά Κ.Π. παραπέμπουν σε πρόσωπο το οποίο δεν βρίσκεται εν ζωή). Επίσης μου είπε ότι τόσο ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος όσο και ο Θανάσης Κατρής, διευθύνων σύμβουλος της Helector Ελλάδος, θέλουν να με γνωρίσουν».

Με ποσοστάΟ Σάββας Βέργας εξηγεί και τα ποσοστά που συμφωνήθηκαν. Υποστηρίζει ότι «έγιναν συναντήσεις γνωριμίας τόσο στην Πάφο όσο και στην Ελλάδα επ’ ευκαιρία ενός υπηρεσιακού ταξιδιού μου, στα τέλη του 2008 χωρίς να θυμούμαι ακριβώς πότε. Μετά από λίγο καιρό ο Μαληκκίδης μου είπε σε συνομιλία που είχε με τον Γιαννακόπουλο ότι θέλουν τα λεφτά που θα δίνονταν σε εμάς για ίδιον όφελος να δίνονται μόνο σε μένα που ήμουν και ο Πρόεδρος του ΧΥΤΑ και στη συνέχεια μέσω μου θα κατέληγαν και στους άλλους, για να επικρατεί η ομαλή συνεργασία που συμφωνήσαμε. Δηλαδή εγώ θα έπαιρνα το 40 τοις εκατό του ποσού της μίζας και το υπόλοιπο θα το έδινα στο Μαληκκίδη, ο οποίος με τη σειρά του θα κρατούσε το 30 τοις εκατό και το υπόλοιπο 30 τοις εκατό θα το έδινε στους Παπαδόπουλο και Κ. Π. Όταν άρχισε ο Γιαννάκόπουλος περί τις αρχές του 2009 και μου έδινε τα πρώτα ποσά με ποσοστό 5 τοις εκατό επί των πληρωμών, όπως του ζήτησα σε μετρητά, τότε ήρθε ο Μαληκκίδης στο γραφείο μου στο δημαρχείο και μου έγγραψε σε λευκή κόλλα τόσο το σύνολο πληρωμών για τα συμβατικά όσο και το σύνολο πληρωμών για τα υπερσυμβατικά. Το ποσό ήταν 2.894.161 ευρώ του οποίου το 5 τοις εκατό ήταν 144.700 και το έγγραψε στο κάτω αριστερό μέρος με μαύρη πέννα».

Τα είπε να ξαλαφρώσει

Ο Σάββας Βέργας εξηγεί επίσης στην κατάθεσή του και τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να ομολογήσει τη δική του εμπλοκή στην υπόθεση. Όπως τονίζει στην κατακλείδα της κατάθεσής του, «τέλος, θα ήθελα να αναφέρω ότι ήθελα να μιλήσω και να τα βγάλω όλα από μέσα μου από τότε που άνοιξε η υπόθεση του ΣΑΠΑ. Οι οργανισμοί ΣΑΠΑ και ΧΥΤΑ δεν είχαν κανένα έλεγχο από το κεντρικό κράτος και υπέπεσα σε αυτά τα λάθη λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης που βρισκόμουν. Τα λεφτά τα χρησιμοποίησα σε τόπους που χρωστούσα και κάποια μικρά ποσά τα έβαλα στις δύο εταιρείες μου S. Vergas Constructions Ltd και Misha Holdings Ltd, που είχαν μεγάλα παρατραβήγματα εκείνη την περίοδο. Δεν έχω κανέναν λογαριασμό σε καμιά ευρωπαϊκή χώρα, ούτε λεφτά κρυμμένα. Έχω μετανοήσει για τα λάθη μου, τα οποία έγιναν την ίδια ακριβώς περίοδο με τις αδικαιολόγητες πράξεις μου ως προέδρου του ΣΑΠΑ και θα επιστρέψω και σε αυτήν την υπόθεση το αντίστοιχο ποσό που σας είπα ότι έλαβα σε μίζες πίσω στην Κυπριακή Δημοκρατία, δίδοντας και πάλι ακίνητη περιουσία που κληρονόμησα από τους γονείς μου. Έχω προχωρήσει και στις δύο περιπτώσεις, ΣΑΠΑ και ΧΥΤΑ, σε παραδοχές και μιλώντας με τη γλώσσα της αλήθειας, χωρίς κανένα αντάλλαγμα, και συνεργάζομαι με την αστυνομία και όλες τις υπόλοιπες αρχές όπου μου ζητηθεί, για να εξιχνιαστούν οι υποθέσεις αυτές».

Διαμαρτυρία ΜαληκκίδηΜπορεί οι παρουσιαζόμενοι βασικοί πρωταγωνιστές της μίζας να καθόρισαν μεταξύ τους τα ποσοστά, πλην όμως, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του Σάββα Βέργα, ο διαμοιρασμός δεν ήταν ομαλός. Συγκεκριμένα, υποστηρίζει στην γραπτή κατάθεσή του ότι «την ίδια μέρα σε άλλη κόλα την οποία έφερε μαζί του ο Μαληκκίδης για να μου δείξει τις πληρωμές που έγιναν, που του την είχε στείλει ο Γιαννακόπουλος προηγουμένως με φαξ, έγραψα με μολύβι το πώς θα μοιραζόταν το ποσό των 150.000 ευρώ που θα παίρναμε ως μίζα, δηλαδή 30Σ που σημαίνει 30.000 στον Στέλιο Παπαδόπουλο που θα τα μοιραζόταν με τον Κ.Π, 50Ε που σημαίνει 30.000 στον Ευτύχιο Μαληκκίδη και 70Β που σημαίνει 70.000 σε εμένα. Τότε, ο Μαληκκίδης αντέδρασε ότι δεν ήταν σωστή η αναλογία που συμφωνήσαμε και εγώ ξανάγραψα με μπλε πέννα τη σωστή κατανομή 45, 45, 60 σύνολο 150 δηλαδή 45.000 στο Μαληκκίδη 45.000 στους Παπαδόπουλο και Κ.Π και 60.000 σε εμένα». Το συγκεκριμένο χαρτί με τις σημειώσεις ο Σάββας Βέργας το παρέδωσε στους ανακριτές ως μέρος της κατάθεσής του.

Η σούμα της μίζαςΜέσα από την κατάθεσή του ο Σάββας Βέργας δίνει και τη σούμα της μίζας που έλαβε, συμπληρώνοντας όμως, πως δεν μπορεί να είναι βέβαιος αν έλαβε και άλλα χρήματα σε περιπτώσεις που δεν θυμόταν και δεν είχε σημειώσει σε κάποιο χαρτί. Αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής για τον ίδιο και για άλλους: «Για δικό μου όφελος από ό,τι θυμάμαι έχω πάρει από τον Γιάννη Κοκότση σε μίζες 130.000 ευρώ και 20.000 ευρώ εισφορά για την προεκλογική μου εκστρατεία όπως είπα πιο πάνω. Στον Δημήτρη Πατσαλίδη από τα συνολικά λεφτά που μου έδωσε ο Κοκότσης έδωσα περίπου 195.00 ευρώ, ποσό που μοιράστηκε με τους Κ.Π. και Παπαδόπουλο. Να σημειώσω ότι την τελευταία περίοδο γνωρίζω ότι ο Κ. Π. απεβίωσε αλλά δεν γνωρίζω αν το ποσοστό που ήταν για τους εκπροσώπους του υπουργείου Εσωτερικών το έπαιρνε όλο ο Παπαδόπουλος. Όσον αφορά τα πιο πάνω ποσά που ανάφερα ότι πήρα από Γιαννακόπουλο και Κοκότση τα είχα σημειωμένα, δεν θυμάμαι αν πήρα άλλα χρήματα και δεν τα σημείωσα».


Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΑΡΧΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου