Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Για αυτούς που ενοχλούνται με την αποκοτιά μου.. του Θωμά Μπιζά.



Στους  τους φίλους και τους συντρόφους που στεναχωριούνται και ενοχλούνται  με τις εμμονές μου για την  χωματερή  της Φυλής,  θα αφιερώσω  ένα απόσπασμα από την Αντιγόνη του Σοφοκλή.
  Όταν η Ισμήνη (αδερφή της Αντιγόνης)  την παρακαλούσε να μην θάψει τον Πολυνίκη γιατί αυτή ήταν η διαταγή του Κρέοντα,   της έλεγε :  έχεις  δίκιο αλλά δεν θα πρέπει να κυνηγάς τα άπιαστα. Ο Κρέοντας είχε διατάξει να μείνει άταφος ο Πολυνίκης και απείλησε  πως όποιος τον  θάψει θα πεθάνει με λιθοβολισμό.
 Τότε  η Αντιγόνη της απάντησε : Αν συνεχίσεις να μιλάς έτσι θα σε μισήσω κι εγώ αλλά κι ο νεκρός, όταν θα πας κοντά του. Άσε με. Όσο για την αποκοτιά μου είναι δικό μου πρόβλημα. Όμως τουλάχιστον θα ξέρω πως δε θα πάω ντροπιασμένη.
Η Αντιγόνη  έλεγε  στην Ισμήνη:  Εσύ κάνε όπως νομίζεις, εγώ θα τον θάψω. Και θα το κάνω έστω κι αν είναι να πεθάνω. Θα κείτομαι εκεί αγαπημένη με αυτόν που έχω αγαπήσει, κάνοντας άγιο κρίμα. Σ' αυτούς θέλω ν' αρέσω πιο πολύ, στους κάτω κι όχι σ' αυτούς που ζουν ακόμα. Γιατί για πάντα θα 'μαι κει. Εσυ αν το θες,  περιφρονείς τα όσια και τα ιερά.
 Η Αντιγόνη τελικά  αγνόησε την διαταγή του Κρέοντα και έθαψε με τιμή τον νεκρό αδερφό της πιστεύοντας πως οι αξίες και οι αρχές είναι πάνω από τις διαταγές.

Αυτό λέω και εγώ στους φίλους και τους συντρόφους μου . Θα κάνω αυτό που νομίζω πως είναι σωστό.  Θα υπερασπιστώ ως το τέλος αυτούς που αγωνίστηκαν και εξακολουθούν να αγωνίζονται για το δίκιο. Σ αυτούς θέλω να αρέσω και όχι σε αυτούς που διατάζουν.
Όσο για την αποκοτιά μου είναι δικό μου πρόβλημα..

Θωμάς Μπιζάς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου