Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019

Θα μας ξεκάνουν κανονικά ! η δυτική Αθήνα ένας "ομαδικός τάφος"


Αυτό που προκύπτει από το ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου στην Καθημερινή ΕΔΩ είναι ότι τα μόνα σίγουρα έργα που θα γίνουν στην Αττική είναι η επέκταση του ΧΥΤΑ Φυλής προς την κατεύθυνση της Αττικής οδού (εκεί είναι η Γ Φάση ) και η αναβάθμιση του ΕΜΑΚ Φυλής. 

Ο αριθμός των άλλων μονάδων επεξεργασίας που προβλέπει ο σημερινός σχεδιασμός θα μειωθεί !
Για να το κάνουμε ακόμα πιο λιανά . Η κυβέρνηση και ο κ. Πατούλης θα τα κάνουν ΟΛΑ   στην Φυλή. Και την νέα χωματερή στην Γ Φάση και την λεγόμενη αναβάθμιση του ΕΜΑΚ ΕΔΩ που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο διπλασιασμός σχεδόν της δυναμικότητας του .
Η «προαποφασισμένη επέκταση του ΧΥΤΑ» που λέει ο νέος γενικός γραμματέας Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος , δεν είναι τίποτα άλλο παρά η 248/19 ΕΔΩ απόφαση της Ε.Ε του ΕΔΣΝΑ που πάρθηκε από την Ρένα Δούρου και τους  άρχοντες  των σκουπιδιών του δήμου Φυλής (Παππού - Μπουραίμη) την 1η Αυγούστου με την διαδικασία του κατ επείγοντος.
Οι εργολάβοι και οι αχυράνθρωποί τους στον ΕΔΣΝΑ θα πρέπει να αισθάνονται ευτυχισμένοι. Γίνεται επιτέλους αυτό που μεθόδευαν τόσο καιρό.
Αλλά όποιος νομίζει ότι θα σταματήσουν μόνο στην Γ Φάση και στο ΕΜΑΚ είναι γελασμένος.
Οι άνθρωποι έχουν στα σχέδια τους και μονάδες ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων (καύση) στην δυτική Αθήνα και αξιοποίηση του λατομείου Μουσαμά. Με άλλα λόγια σκοπεύουν να μας ξεκάνουν για τα καλά.
Αν τους το επιτρέψουμε θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.  
Θ.Ε.Μ 
Το άρθρο του κ. Λιαλιου 
Στην αναθεώρηση του σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική και, σε δεύτερο επίπεδο, του εθνικού σχεδιασμού για τα απορρίμματα προσανατολίζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι αποφάσεις θα ληφθούν αφού καταθέσει το νέο περιφερειακό συμβούλιο τις προτάσεις του, ενώ ορισμένα από τα έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί –όπως η επέκταση του ΧΥΤΑ και η αναβάθμιση του εργοστασίου διαλογής στη Φυλή– θα προχωρήσουν κανονικά.
«Η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική βρίσκεται σήμερα σε χειρότερο σημείο από ό,τι ήταν το 2014», εκτιμά ο νέος γενικός γραμματέας Διαχείρισης Αποβλήτων Μανώλης Γραφάκος (να σημειωθεί ότι η γραμματεία μεταφέρθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών στο υπουργείο Περιβάλλοντος). «Δεν ισχυρίζομαι ότι το σχέδιο που παρέλαβε η κυρία Δούρου (σ.σ. διαγωνισμοί με ΣΔΙΤ) ήταν τέλειο, ίσως ήταν μαξιμαλιστικό. Θα μπορούσε να το είχε τροποποιήσει και να είχε λύσει το πρόβλημα, είχε τον χρόνο. Τι παρέδωσε η περιφέρεια; Εναν σχεδιασμό χωρίς χωροθετήσεις. Και –ορθούς, κατά τη γνώμη μου– στόχους, που όμως δεν τους πέτυχε».
Με προαποφασισμένη, ελλείψει εναλλακτικής λύσης, την επέκταση του ΧΥΤΑ της Φυλής προς την κατεύθυνση της Αττικής Οδού (μέσα στον ήδη αδειοδοτημένο χώρο, σημειώνει ο κ. Γραφάκος), το υπουργείο αναμένει τις προτάσεις της νέας ηγεσίας της Περιφέρειας Αττικής. «Θα διαμορφώσουμε το περιφερειακό σχέδιο (ΠΕΣΔΑ) με βάση τον σχεδιασμό που θα αποφασιστεί και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε μια εκλογίκευση του εθνικού σχεδιασμού για τα απορρίμματα (ΕΣΔΑ). Ο νέος ΠΕΣΔΑ θα περιλαμβάνει συγκεκριμένες χωροθετήσεις για τις υποδομές, όχι γενικότητες και ευχολόγια, όπως ο σημερινός. Πιστεύω ότι η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί έως το 2020».
Η αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού δεν σημαίνει ότι θα ακυρωθούν συλλήβδην όσα έργα έχουν δρομολογηθεί. «Η αναβάθμιση του εργοστασίου μηχανικής ανακύκλωσης (ΕΜΑ) έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα προχωρήσει. Ενδεχομένως όμως ο αριθμός των μονάδων επεξεργασίας (ΜΕΑ) που προβλέπει σήμερα ο σχεδιασμός να πρέπει να μειωθεί. Σε κάθε περίπτωση, οι μονάδες αυτές χωροθετούνται πιο εύκολα από ό,τι οι χώροι για τη διάθεση του υπολείμματος», λέει ο κ. Γραφάκος. «Πάντως, δεν είναι μοναδικός στόχος του υπουργείου Περιβάλλοντος για την Αττική το να προχωρήσουν οι υποδομές. Πρέπει να καταβληθεί σοβαρή προσπάθεια για τον καφέ κάδο. Σε πρώτη φάση, θα παροτρύνουμε τους δήμους, θα τους βοηθήσουμε να εξασφαλίσουν κοινοτική χρηματοδότηση για κάδους και εξοπλισμό».
Το δεύτερο μεγαλύτερο «ανοικτό μέτωπο» στη διαχείριση των απορριμμάτων για το υπουργείο είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου. «Αναμένεται απόφαση από το νέο περιφερειακό συμβούλιο, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει το έργο. Είμαστε σε συνεννόηση με τη νέα Αρχή, για να βοηθήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε, ώστε να τελειώνουμε με τις παράνομες χωματερές», καταλήγει ο κ. Γραφάκος.
Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, οι παράνομες χωματερές στη χώρα (που «κοστίζουν» περίπου 2,6 εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο στο κράτος) είναι 53, εκ των οποίων οι 21 στην Περιφέρεια Πελοποννήσου (9 στη Μεσσηνία, 6 στην Κορινθία, 5 στην Αρκαδία και μία στη Λακωνία), οι 16 σε νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και οι υπόλοιπες διάσπαρτες σε όλη τη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου